برگزاری پیش رویداد جذب ایده علوم رفتاری و تربیت بدنی

زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، در راستای جذب ایده‌های نوآورانه، فناورانه و اشتغال آفرین، برگزاری رویداد جذب ایده را برای دانشجویان و دانشگاهیان در نظر دارد. رویداد جذب برای تمامی دانشجویان و اساتید در رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است که تا با حضور خود در این رویداد طرح های مبتنی بر علم را به مرحله ی بازار رسانده و خلق کسب و کار دانش بنیان کنند.

با عنایت به اهمیت بالای مسائل حوزه سلامت جسم و روان توجه مضاعف به رشته های مرتبط با این زمینه ها مانند علوم ورزشی، علوم تربیتی و روان شناسی از جمله رسالت های زیست بوم نوآوری دانشگاه است که با حمایت از طرح های مرتبط در افزایش سلامت جامعه سهیم باشد. پیش رویداد جذب ایده علوم رفتاری و تربیت بدنی در تاریخ 16 آبان در محل سالن بشارت با حضور دانشجویان این پردیس برگزار شد که با استقبال دانشجویان این دانشکده همراه بود. ارائه اعضای هیات علمی، استارتاپ های موفق و بیان تجربیات استارتاپی کمک شایانی به دانشجویان حاضر کرده است. مراسم با صحبت های دکتر ایل بیگی معاون آموزشی دانشکده علوم رفتاری و تربیت بدنی آغاز شد که در آن از ظرفیت های بالای رشته های این دانشکده در ایجاد اشتغال و کارآفرینی صحبت شد. در ادامه مهندس شورستانی مشاور و منتور مرکز نوآوری و شتابدهی از توانمندی های دانشجویان در خصوص ایده پردازی گفت و مسیر رو به رشد کارآفرینی و نوآوری را برای علاقه‌مندان ترسیم نمود. دکتر یوسفی مدیر استارتاپ BLA که از جوانان نخبه ی ایرانی است به واسط ثبت این ایده و اختراع از تجربیات و مسیر خود برای دانشجویان گفت. مقایسه کار دولتی و کارآفرینی شخصی و مزایای فرصت های ایجاد خلاقیت از جمله صحبت های ایشان بود. سپس، دکتر اکبری رئیس گروه کارآفرینی دانشگاه بیرجند از توانمندی های زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند و شیوه های حمایتی از طرح های ارائه شده گفت. در ادامه، دکتر اسدی عضو هیات علمی گروه روانشناسی با برقراری ارتباط تلفنی با یک کارآفرین موفق در ایجاد انگیزه برای علاقه مند نقش بسزایی داشت و در ادامه نکاتی کلیدی برای طی صحیح مسیر آینده ایراد کرد. سید جواد موسوی فرد مدیر استارتاپ آنتوس از تجربیات شخصی خود گفت و به عنوان یک جوان استارتاپی موفق به دانشجویان معرفی شد.

در انتهای برنامه از دانشجویان صاحب ایده برای حضور در رویداد جذب دانشگاه در تاریخ 26 آبان دعوت شد تا با حضور در این رویداد و شرکت در این رقابت استارتاپی توان و ظرفیت خود را در ایده پردازی بسنجند. در صورت پذیرش به عنوان ایده های برتر، حمایت های مالی و معنوی زیست بوم از بدو پذیرش صورت خواهد پذیرفت.