راه‌اندازی سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی شهرستان‌های ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: سامانه مزیت سنجی شغلی باهدف اعلام فهرست مشاغل رتبه‌بندی شده و دارای مزیت به نشانی www.maziyatjob.emdad.ir راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: کارآفرینان، فعالان و پژوهشگران حوزه کسب‌وکار و دستگاه‌های متولی تولید و اشتغال در استان و همچنین سایر علاقه‌مندان می‌توانند مزیت‌های شغلی استان را از طریق سامانه «مزیت سنجی شغلی» کمیته امداد استخراج کنند.

 

علیرضا خدابنده، سامانه مزیت سنجی شغلی را باهدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح فهرست مشاغل دارای مزیت در هر شهر بر اساس بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت سرزمین، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان استان باشد.
وی اذعان داشت: کسب‌وکارهای دارای مزیت در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات در این سامانه به تفکیک هر شهرستان اولویت‌بندی شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه در این سامانه یک روش تحقیق انجام می‌شود، تصریح کرد: در این روش تحقیق، یک شناسنامه برای هر شهرستان و یک شناسنامه برای هر کسب‌وکار تدوین‌شده است.
خدابنده یادآور شد: این شناسنامه‌ها به‌عنوان ورودی به نرم‌افزار داده‌شده و خروجی نرم‌افزار هم‌پوشانی این دو شناسنامه و تعیین مشاغل مزیت دار شهرستان است.