حضور زیست بوم دانشگاه بیرجند در نمایشگاه هفته پژوهش 1402

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان‌جنوبی با حضور مهندس ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری استان و جمعی از مدیران استان در روز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

این نمایشگاه همزمان با هفته پژوهش در محل سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار شد و۲۲ دستگاه اجرایی استان در 44 غرفه دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه کردند. زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند نیز در این نمایشگاه حضور داشت و توانست برخی از محصولات فناورانه این مرکز در زمینه‌های برق، مکانیک، عمران، معدن و کشاورزی که گواهی ثبت اختراع تایید شده دارند را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز دکتر محمدعلی بهدانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران به زیست شرق، که به تازگی قرص زعفران با برند تجاری سافرانال را تولید کرده‌اند از چالشهای موجود در مسیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سخن گفت و تاکید کردند حمایت از این واحدها می‌تواند نتایج اثربخش زیادی در بخش‌های مختلف جامعه داشته باشند.

در این نمایشگاه که از 12 تا 15 آذرماه ادامه داشت، دکتر ضیایی و برخی کارشناسان زیست بوم با حضور در غرفه دانشگاه، پاسخ گوی مراجعه کنندگان بودند و اطلاعات جانبی مرتبط با تولیدات این مرکز را در اختیار آنها قرار دادند.