برگزاری رویداد "آنچه دانشگاه به ما نمی‌آموزد"

شتابدهنده ویرا پژوهان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و زیست بوم نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند به منظور آشنایی دانشجویان با مفاهیم کسب وکار و چگونگی زندگی دانشجویی و تفاوت های زندگی با امتحانات دانشگاه و کنکور رویداد فوق را در تاریخ 10 آبانماه 1402 با موضوع "آنچه دانشگاه به ما نمی آموزد" برگزار کرد.

برنامه ریزی برگزاری رویداد مذکور از اوایل مهر ماه 1402 با برگزاری جلسات متعدد و دریافت نظرات افراد صاحب تجربه در این حوزه، و با پیگیری های مداوم انجام شد.

این برنامه در دو بخش با اهداف زیر برگزار شد:

1- آشنایی با فضای کسب و کار و ایجاد انگیزه برای  فعالیت در زمینه های کارآفرینی و ارائه ی راهکارهای انگیزشی

2- آموزش اصول توسعه فردی ورشد شخصیتی جهت داشتن زندگی با معنا و مفهوم بیشتر

برای این دو بخش از برنامه مدرس با تجربه و مسلط به موضوعات فوق تجربیات و دانسته های خود را به شرکت کنندگان منتقل نمود :

آقای مهندس حسین شورستانی، مشاور و کوچ کسب وکار، مدرس دانشگاه، ومشاور بیش از صد طرح بزرگ ملی مدرس و ارایه دهنده این رویداد بودند.

پیش از آغاز ثبت نام، سالن فرهنگ معاونت فرهنگی دانشگاه، با ظرفیت 120 نفر برای برگزاری برنامه در نظر گرفته شده بود که به دلیل استقبال بی نظیر دانشجویان و ثبت نام بیش از 130 نفر، ناگزیر به اضافه نمودن صندلی در سالن فوق شدیم.

جلسه با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و در ابتدای کار با دعوت مجری جناب آقای سید حامد حمیدزاده از مدیرعامل شتابدهنده ویراپژوهان، مهندس جواد اطهری نژاد به معرفی شتابدهنده و فضای کسب وکار در کنار تحصیل پرداخت. در بخش بعد که با توضیحات مهندس شورستانی آغاز شد، ایشان پس از بیان توضیحاتی در مورد ارتباط ایده و مشکلات پیرامون ما به معرفی خویش پرداختند. در ادامه با بیان تفات های دانشگاه و جامعه و خصوصا تفاوت زندگی انسان با امتحان بزرگ و سرنوشت ساز کنکور پرداختند. ایشان فرمودند: دانشجویان در کنار تحصیل باید به فعالیت های فرهنگی و هنری نیز پرداخته و معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه بستری بسیار مناسب برای پروش خلاقیت و توانمندی های فوق برنامه دانشجویان می باشد؛ ایشان از ضرورت های برنامه ریزی و هدف گذاری برای نسل امروز سخن گفتند و دانشجویان نیز سوالات خویش را مطرح نمودند وچالش های خود را برطرف نمودند. در ادامه روند رویداد ایشان از اهمیت برنامه ریزی و اصول ده گانه زندگی موفق ایراد سخن نمودند که مورد رضایت حداکثری شرکت کنندگان بود. دریافت نظرات و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان از دیگر برنامه های بخش اول بود. در بخش دیگر برنامه اجرای موسیقی زنده توسط کانون موسیقی معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه را داشتیم که این بخش نیز به خوبی مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. بعد از بخش موسیقی و پذیرایی از شرکت کنندگان مجددا مهندس شورستانی به بیان ادامه سخنان خویش پرداختند و در پایان هدایایی به رسم یاد بود توسط جناب آقای مهندس جواد اطهری نژاد، مدیرعامل شتابدهنده ویرا پژوهان از طرف دانشگاه بیرجند و شتابدهنده ویراپژوهان به سخنران و تیم اجرایی برنامه اهدا شد.