افتتاح نمایشگاه کار؛ پیش به سوی آینده

نمایشگاه بزرگ کار، پیش به سوی آینده با حضور دکتر ناصری جازار (معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی)، دکتر لامعی‌گیو (رئیس دانشگاه بیرجند) و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی استان در روز سه‌شنبه 9 آبان‌ماه 1402 در محل سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کار؛ پیش به سوی آینده، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه کم کردن فاصله بین کارآفرینان و دانشجویان است. دکتر اکبرپور، معاون پژوهش و فناوری و نوآوری دانشگاه نیز با اعلام اینکه این نمایشگاه را مرکز مهارت آموزی و هدایت شغلی  برگزار کرده است، گفت: ارتباط رودروی دانشجویان با کارآفرینان و شرکت‌های شاخص استان، آشنایی با فضای کسب و کار و دریافت ایده‌های خلاق دانشجویان در بازار کار از جمله اهداف مهم این نمایشگاه است.

انتخاب هوشمندانه بهترین فرصت‌های شغلی از یک سو و گزینش نیروهای متخصص و با استعداد از سوی دیگر، این نمایشگاه را به تجربه‌ای ویژه برای کارجویان و کارفرمایان تبدیل کرد. در همین راستا، سامانه کاریابی دانشگاه بیرجند به‌منظور ارتباط مستقیم بین دانشجویان و کارفرمایان افتتاح شد. در این سامانه، واحدهای صنعتی نیازمندی‌ها و فرصت‌های شغلی خود را معرفی کرده و دانشجویان با بارگذاری رزومه، امکان استفاده از فرصت‌های شغلی ثبت شده صنایع را دارند.

شرکت‌های کویر تایر، سیمان باقران، فروزان، دانشجویار، مرغ مادر جنوب، زغال سنگ پروده طبس، زمین کاوان زمان، نظام مهندسی ساختمان، درنمای شرق، اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان کار و رفاه اجتماعی، طلای شادان، آریاسولار، چکاد کاوش، لوله خوشنام خراسان، فولاد قاینات، انجمن انبوه سازان مسکن، یواسپیس، آلفا، نظام مهندسی معدن، آکادمی حرفه‌ای‌ها، مرکز مشاوره دانشگاه و زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند در این نمایشگاه حضور داشتند.

مسابقات سازه ماکارونی، موشک آبی، موشک کاغذی، مینی گلف و اعصاب سنج نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه بود. این نمایشگاه در دو نوبت صبح (ساعت 9 تا 12:30) و عصر (ساعت 15:30 تا 19) روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه داشت و در پایان، با اهدای لوح و جوایز از واحدهای صنعتی حاضر در نمایشگاه و برندگان مسابقات جانبی تقدیر شد.