افتتاح نمایشگاه مانایی‌ها

نمایشگاه مانایی‌ها در روز یکشنبه، مورخ 9 مهرماه 1402 در مرکز مانا دانشگاه بیرجند (ساختمان مانا 1)، و با حضور دکتر محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری افتتاح شد.

در برگزاری این نمایشگاه، دکتر لامعی رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر اکبرپور معاونت پژوهشی، دکتر اکبری رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت، دکتر ضیایی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی و سایر پرسنل زحمت‌کش مانا، میزبان دکتر محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، دکتر مجیدی رئیس پارک علم و فناوری، مهندس بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی و ... بودند که در آن 42 شرکت دانش بنیان، هسته نوآور، واحد فناور و شرکت خلاق بنیان در حوزه‌های مهندسی، کشاورزی، هنری و ... حضور داشتند.

دکتر صدری مهر در حاشیه‌ی این نمایشگاه گفت سرمایه خدادادی انسانی و بی‌نظیری در این نمایشگاه وجود دارد و کارهای بسیار خوبی انجام شده است. اما به‌طور کلی در این استان، در زمینه‌ی صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی عقب هستیم. لذا یک همت جدی را می‌طلبد که با همکاری معاونت علمی وزارت علوم و استانداری و سایر نهادهادی درگیر، این کارها بیشتر دیده شده، به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شوند.

دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در وصف این دانشگاه بیان کردند که به مانایی‌ها افتخار می‌کنم و هر زمان در جمع آنها حضور پیدا کرده و با دستاوردهای آنها آشنا می‌شوم، احساس فخر و مباهات می‌کنم؛ حقیقتاً روحیه‌ی شادابی و طراوت در این نمایشگاه دیده می‌شود.

تولید قرص زعفران توسط شرکت فناوران به‌زیست شرق به مدیرعاملی دکتر محمدعلی بهدانی و معرفی مدرن‌ترین دستگاه برداشت زعفران توسط شرکت کیان فناور فردای شرق به مدیرعاملی دکتر امیرحسن اسعدیان از جمله رونمایی‌های مهم این نمایشگاه بودند.