افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت آب

نمایشگاه تخصصی صنعت آب با حضور جمعی از صنایع تولید کننده محصولات صنعت آب، پژوهشگران، متخصصان و مدیران صنعتی در روز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

همزمان با برگزاری اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب در دانشگاه بیرجند، این نمایشگاه درسالن امید دانشگاه، میزبان چندین شرکت بین المللی و داخلی بود که در 15 غرفه دستاوردهای جدید مرتبط با صنعت آب را به نمایش گذاشتند.

دکتر محمد اکبری دبیر اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی مدل‌سازی و فناوری‌های جدید در مدیریت آب، در حاشیه این همایش بیان کردند که نمایشگاه تخصصی صنعت آب از برنامه‌های جانبی این همایش است که با حضور شرکت بین المللی میراب آغاز به‌کار کرده، مجموعه‌ها و متولیان حوزه آب استان و مجموعه‌های علمی و فناوری نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

ایشان ادامه دادند علاوه بر شرکت میراب، شرکت مهندسین مشاور نام آوران هورویدا، زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی، معاونت، پژوهش، نوآوری و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی، شرکت فنی و مهندسی پاک آب چابک، شرکت مدیریت هوشمند اتابکان، کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، کارخانه صنایع، معادن و عمران رضوی، شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، شرکت مهندسی آب ابزار باقران نیز در این نمایشگاه حضور دارند و در طول برگزاری، هماهنگی لازم برای بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان مهیا شده است.

این نماشگاه از دوم اسفند به مدت سه روز و از ساعت 8 صبح تا 18 عصر، در سالن امید دانشگاه بیرجند دایر بود که علاقمندان این حوزه توانستند با حضور در این نمایشگاه، با آخرین یافته‌های صنعت آب اشنا شوند‌.