بازدید ارزیاب ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از واحدهای فناور دانشگاه بیرجند

دکتر فریدون صادقی به منظور رتبه‌بندی و بررسی شرایط موجود از واحدهای فناور دانشگاه بیرجند بازدید کرد.

دکتر فریدون صادقی ارزیاب ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور رتبه‌بندی و بررسی شرایط موجود و وضعیت فعالیت واحدهای فناور دانشگاه بیرجند روز دوشنبه 24 شهریور 1399 از مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بازدید کرد.
دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور در ‏سال 1397، افزود:  فاز اول مرکز نوآوری و شتابدهی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس ‏جمهوری افتتاح شده است که هم‌اکنون 10 شرکت دانش بنیان و غیردانش بنیان در آن فعالیت دارند.‏
دکتر علی سعیدی مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه بیرجند نیز ضمن ارائه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در مرکز نوآوری گفت: بهسازی و نوسازی ساختمان مرکز و اختصاص سه هزار متر از فضاهای دانشگاه برای  زیست بوم نوآوری، فناوری  و کارآفرینی  از دیگر اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه ‏بیرجند است.
دکتر هادی فرهادیان مسئول مرکز نوآوری  و شتابدهی ضمن ارائه گزارش عملکرد دوساله مرکز نوآوری و شتابدهی بیان کرد: تاکنون در این مرکز 10 واحد فناور مستقر  شده‌اند و  پنج واحد در انتظار استقرارند همچنین نیز 4 ایده محوری در پروسه داوری قراردارند.
وی در ادامه این بازدید گزارشی از روند پذیرش و اجرایی شدن طرح‌های استارت آپی و واحدهای فناور، فرآیندهای منتورینگ و شتابدهی، تخصیص بودجه، جلب سرمایه، آموزش‌های تخصصی، شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های تخصصی، تبلیغات و بازاریابی ارائه داد.
لازم به ذکر است؛ دکتر صادقی از ساختمان کارخانه نوآوری واقع در پردیس شهدا و پهنه امیریه  بازدید کرد و در جریان اهداف پیش روی آنها جهت بهره‌برداری در زیست‌بوم نوآوری، فناوری کارآفرینی  قرار گرفت.