فهرست کالاها و خدمات دسته فناوری مرتبط با کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی

یکی از موضوعاتی که پس از چند سال اجرای قانون و ارزیابی و حمایت از شرکت‌های متقاضی اهمیت آن دوچندان گردیده، "فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان" به‌عنوان بستری برای تشکیل یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اطلاعاتی از محصولات پیشرفته کشور می‌باشد. لذا دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا لازم دانسته تا هرسال، این فهرست را بر اساس فضای واقعی فناوری و تولید به‌روزرسانی نموده و متناسب با نیاز شرکت‌های متقاضی و نیز متولیان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری حوزه‌های مختلف فناوری این سند ملی را با کمک متخصصان و خبرگان مربوط بازبینی نماید.

در آخرین ویرایش فهرست، تلاش‌ها در این بازنگری از فهرست، معطوف به 9 حوزه اصلی از فناوری و محصولات بوده که شامل موارد ذیل می‌باشد:

  1. کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی
  2. دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان
  3. مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی
  4. ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته
  5. وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی
  6. سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک
  7. فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه ای
  8. خدمات تجاری‌سازی
  9. صنایع فرهنگی ، صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی

برای دسته فناوری " کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی" 4 زیردسته اول 1) مواد اولیه و فرمولاسیون غذایی، 2) حوزه تولیدات گیاهی،  3) حوزه تولیدات دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و گرده افشان، 4) محصولات مبتنی بر میکروارگانیسم جزو کالاها و خدمات دانش‌بنیان قرار می گیرند. هر کدام از این 4 زیردسته اول به زیردسته‌های دوم، زیردسته‌های سوم و چهارم تقسیم‌بندی می شوند که جزئیات مربوط به آن در فایل قرار گرفته شده در جعبه دانلود زیر آماده دریافت می باشد.

لینک های دانلود