برگزاری وبینار آموزشی «سیرتاپیاز ثبت اختراع»

کارگاه آموزشی «سیر تا پیاز ثبت اختراع» به صورت مجازی برگزار شد.
کارگاه آموزشی «سیر تا پیاز ثبت اختراع» شامگاه روز دوشنبه 19 اردیبهشت 1400 با تدریس مهندس سیدحمید خاتمی کارشناسی ارشد مهندسی برق، الکترونیک ، فعال در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، تصاویر پزشکی  و اختراع بین المللی در زمینه سیستم تشخیص سرقت چرخ خودرو با پردازش زاویه اتومبیل و سنجش شیب،  به صورت مجازی برگزار شد.
مهندس خاتمی  ثبت اختراع را به معنای ثبت محصول و یا فرایندی بیان کرد که جدید و نوین بوده و در راستای رفع مشکل خاصی ایجاد می‌شود که در واقع با ثبت اختراع انجام کاری به سهولت انجام می شود و یا نیاز خاصی را برطرف می کند. به طور کلی برای ثبت اختراع، سه معیار بسیار مهم خلاقیت، تازگی و راهگشایی را در نظر گرفته و نسبت به آن‌ها حق امتیاز اعطا داده می‌شود.
وی در ادامه در خصوص فرایند ثبت اختراع گفت که ثبت در  سایت مالکیت معنوی وابسته به سازمان ثبت اسناد و املاک  و قوه قضائیه(WWW.ipm.ssaa.ir )، حضور در دفتر پیشخوان قوه قضائیه(دریافت امضای الکترونیکی) و دفتر اسناد رسمی(تایید اطلاعات هویتی و صحت امضا) از جمله آن بود.
مهندس خاتمی دریافت تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، مهاجرت تحصیلی، تاسیس شرکت دانش بنیان و تجاری سازی محصول و ورود به صنعت را از جمله فعالیت‌های بعد از ثبت اختراع عنوان کرد.