برگزاری پیش رویداد جذب ایده علوم

زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، در راستای جذب ایده‌های نوآورانه، فناورانه و اشتغال آفرین، برگزاری رویداد جذب ایده را برای دانشجویان و دانشگاهیان در نظر دارد. رویداد جذب برای تمامی دانشجویان و اساتید در رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است که تا با حضور خود در این رویداد طرح های مبتنی بر علم را به صنعتی مولد تبدیل کرده و خلق کسب و کار دانش بنیان کنند.

با عنایت به اهمیت بالای مسائل حوزه علوم محض و توجه مضاعف به رشته های مرتبط با این زمینه ها مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی، علوم ریاضی و آمار از جمله رسالت های زیست بوم نوآوری دانشگاه است که با حمایت از طرح های مرتبط در افزایش توان تولید علمی سهیم باشد. پیش رویداد جذب ایده علوم در تاریخ 17 آبان در محل سالن امینی با حضور دانشجویان این پردیس برگزار شد که با استقبال دانشجویان این دانشکده همراه بود. ارائه اعضای هیات علمی، استارتاپ های موفق و بیان تجربیات استارتاپی کمک شایانی به دانشجویان حاضر کرده است. مراسم با صحبت های دکتر غلامی ریاست دانشکده علوم آغاز شد که در آن از ظرفیت های بالای رشته های این دانشکده در ایجاد اشتغال و کارآفرینی صحبت شد. در ادامه دکتر ناصری رئیس سابق پارک علم و فناوری بیرجند دانشجویان را به ایده پردازی و خلاقیت برای خلق کسب و کاری پول‌ساز توصیه کرد تا بعد از کسب و علم و دانش در دانشگاه نگرانی در مورد شغل نداشته باشند. سپس مهندس شورستانی مشاور و منتور مرکز نوآوری و شتابدهی از توانمدی های دانشجویان در خصوص ایده پردازی گفت و مسیر رو به رشد کارآفرینی و نوآوری را برای علاقه‌مندان ترسیم نمود. خانم نخعی مدیر استارتاپی در خصوص تولید کرم از تجربیات شخصی خود گفت و به عنوان یک جوان استارتاپی موفق به دانشجویان معرفی شد. سپس دکتر ضیائی مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند از توانمندی های زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند و شیوه های حمایتی از طرح های ارائه شده گفت.

در انتهای برنامه از دانشجویان صاحب ایده برای حضور در رویداد جذب دانشگاه در تاریخ 26 آبان دعوت شد تا با حضور در این رویداد و شرکت در این رقابت استارتاپی توان و ظرفیت خود را در ایده پردازی بسنجند. در صورت پذیرش به عنوان ایده های برتر، حمایت های مالی و معنوی زیست بوم از بدو پذیرش صورت خواهد پذیرفت.