بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و دستگاه‌های اجرایی مختلف دولت نزدیک به 110 برنامه را برای حمایت از شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور را تدوین نموده‌اند.  این 110 برنامه از سوی بخش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف اجرایی شده است. این برنامه‌ها از طریق توانمند کردن شرکت‌ها، توسعه بازار محصول های دانش بنیان و صادرات آنها و ارائه خدمات تخصصی می توانند زمینه دستیابی به اهداف اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند. این حمایت‌ها به سه دسته تقسیم‌ شده است که شامل برنامه‌های حمایتی ذیل قانون، برنامه‌های حمایتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های حمایتی ذیل برنامه جامع توسعه کسب و کار شرکت های دانش بنیان است. برنامه‌های حمایتی ذیل قانون شامل مجموعه  برنامه‌ها از جمله تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت ها و حمایت های مالیاتی و گمرکی، استقرار شرکت ها، بیمه تامین اجتماعی و حمایت از ساخت داخل کالاهای دانش‌بنیان است. برنامه‌های حمایتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نیز شامل تسهیلات سربازی کارکنان شرکت های دانش بنیان، فن بازار ملی ایران، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها، حمایت از ورود شرکت ها به بورس، واگذاری اراضی شهرک های صنعتی، بسته حمایتی شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، تامین مالی و تسهیلات، تامین نیروی انسانی کارآمد و گواهی کاربری نهایی برای کانال خرید برجام است. همچنین برنامه‌های حمایتی ذیل برنامه جامع توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان شامل برنامه­های توسعه صادرات و مشاوره‌هاست. این قانون توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تدوین و در سال 89 در مجلس تصویب شد که سرآغاز گسترده‌ترین برنامه دولت برای حمایت از شرکت ها و موسسه های دانش‌بنیان در سال های اخیر بوده است.

جهت مشاهده و دریافت فایل 110 برنامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نحوه استفاده از آنها از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا، کلیک کنید.

جزئیات مربوط به این حمایت ها و چگونگی برخورداری از آنها در سامانه اینترنتی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به نشانی   http://daneshbonyan.isti.ir در دسترس است.